onsdag 5. mars 2014

"Veit", Ittens fargelære, ettpunktsperspektiv.

Vi fikk i oppgave å ta et bilde av et smug eller veit og bruke stilisere bildet og bruke perspektivet til å lage et maleri. Vi måtte bruke en eller flere kontraster av vårt eget valg.
Først startet vi med å grunne pappplatene på begge sidene. 
Vi brukte den lille pappplaten som som prøveplate. På prøveplaten skulle vi male tykke striper med primærfarger, når de hadde tørket malte vi over med primærfargene på tvers slik at sekundærfargene skulle oppstå.
Jeg gikk rundt i byen og så litt rundt og fant dette smuget som jeg likte og tenkte jeg kunne være kreativ med. Deretter printet jeg det ut i A3-størrlese.


Jeg startet med å legge bilde av smuget over pappplaten jeg skulle male på med blåpapir imellom. Jeg valgte å ikke ta med så mange detaljer sånn at jeg bare kunne gjøre det jeg ville med det samme perspektivet som bilde jeg tok hadde.
 Først tenkte jeg at jeg ville ha alt veldig tegneserie-aktig, men fant ut at jeg ville ha noe lage noe originalt på en "realistisk" måte. Så jeg tok et konsept som var urealistisk men fikk det på en måte til å se litt realistisk ut.


Jeg bestemte meg for at jeg skulle bruke kontrastene oransje og blå også bestemte jeg meg for å jobbe med forskjellige blå-nyanser for å  få kvalitetskontrast fordi syntes at de kontrastene kunne lage litt spenning-
Jeg brukte maskeringsteip for å få vinduene rette.


Når jeg var ferdig med å få fargene ned der jeg ville ha dem, så gikk jeg bare litt over og fikset små feil og ordnet litt mer på vannet.


Jeg ble ganske fornøyd med bildet, jeg skulle bare ønske at jeg kunne få blandet det oransje vannet med det blåe vannet litt bedre. Og kanskje få himmelen til å skille seg litt mer ut fra den blåe veggen og det blåe vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar