onsdag 26. mars 2014

Skrift

Oppgaven var å bruke skrift til å skape et eget uttrykk og bruke ulike papirtyper, redskaper og materialer.
Vi startet med å lime på remser med forskjellige papir som f.eks. silkepapir, papp-aktig papir og lignende på et A3 ark. Etter det startet vi med å bruke blekket. Vi brukte forskjellige ting for å skrive med det på arket. Vi brukte fjær, trepinner, gafler, kniver osv. Så skulle vi skrive ord, setninger o.l på nytt og på nytt til vi hadde omtrent fylt opp arket.



Etter jeg hadde holdt på med det en stund fant jeg tilslutt ut et ord jeg ville bruke og bestemte meg for å bare jobbe med det. Jeg strevde litt med å finne ut helt hvordan jeg ville ha det så jeg prøvde ut en del forskjellige måter å skrive det på.

Til slutt endte jeg opp med 2 design som jeg likte veldig godt, i starten var jeg helt sikker på at jeg ville bruke den til venstre men bestemte meg for den til høyre etterpå. Jeg likte den bedre fordi den var mer rolig og ryddig og så litt mer klassisk ut. Jeg ville at det skulle være leselig og "normalt" på min egen måte med min egen vri.


Etter jeg ble helt sikker på at det var den jeg ville jobbe med begynte jeg litt med en slags bakgrunn. Så jeg klippet ut en liten firkantet snakkeboble som var i størrelsen teksten skulle være i og deretter brukte jeg en fjær og dryppet masse gult blekk over det. Jeg tenkte det ville basse å ha litt mer rot i bakgrunnen siden teksten var så rolig. Jeg blandet også litt svart blekk  med det gule for å få flere nyanser sånn at det ble litt mer spenning i bakrunnen.


Før jeg startet med å føre over "bildet" på genseren så bestemte jeg meg for at jeg skulle ta bort lommen siden den var i veien, og slik at at det kunne være på midten istede for at jeg skulle ta hensyn til at lommen skulle være der og selve bildet havnet for langt til venstre.


Og deretter satte jeg på transferarket, og brukte strykejernet for å få det trykket overført til genseren.
Jeg klarte å stryke på arket vi hadde over transferarket til designet og en del av skriften ble svakere og papir satt seg fast.


Jeg ble ganske fornøyd med designet mitt, likte hva jeg hadde gjort og likte at designet var ganske enkelt og ikke rotete, jeg ble veldig fornøyd med bakgrunnen på grunn av nyansene og hvordan prikkene ble spredt ut og fikk det til å bli spenning rundt snakkeboblen og teksten.
Jeg har også jobbet bra med å prøve ut og finne ut hvilken skrifttype jeg skulle bruke, hvordan det skulle se ut og hva det skulle stå.
Men, jeg skulle ønske jeg var litt smartere når det kom til å overføre designet til genseren sånn at det ikke ble papir som satte fast. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar