onsdag 27. november 2013

Visualisering av et ordtak eller en ytring. (Photoshop)


Vi fikk i oppgave å jobbe med photoshop som redskap og jobbe med en ytring eller ordtak på maks 2 setninger. Vi skulle lage en sammenheng mellom det visuelle og ordtaket/ytringen. 
Vi skulle være original og samtidig prøve å skape en helhet, balanse og rett og slett lage en komposisjon.
En komposisjon er å sette sammen farger og former til en helhet.
Jeg prøvde ut en del ordtak/ytringer, først fant jeg

 "We are everyone and we are no one. We are anonymous, we do not forgive, we do not forget."
 -Anonymous.

Men etter jeg prøvde å leke meg litt med teksten og komposisjonen, fant jeg ut at det ikke var så mye jeg kunne gjøre med det. Så jeg bestemte meg for å finne et annet ordtak/ytring. Jeg valgte:

"All things truly wicked come from innocence." 
- Ernest Hemingway.

Noe som jeg ble veldig fornøyd med, jeg prøvde å forandre litt på teksten for å få det til å passe bedre, men fant ut at det orginale var bedre. Etter jeg fant det ordtaket/ytringen bestemte jeg meg for å finne noe som så veldig merkelig og bisarr ut. Så fant en del bilder men fant ut at på noen av bildene så skjedde det så mye fra før av, sånn at det ville se ut som det var for mye på bildet om jeg satte på tekst oppå det igjen.


Etter en stund fant jeg dette bildet og bestemte meg for å jobbe med det, selv om det var en del som allerede skjedde i det. Jeg jobbet litt men kontrasten på bildet, sånn at det skulle bli litt mørkere og se litt mer "skummelt" ut. Jeg slet veldig med hvor teksten skulle være og hvordan den skulle se ut. Etter en stund fant jeg ut at dette var det beste jeg kunne gjøre uten tegnebrettet mitt.
Jeg prøvde ut en del med plasseringen av teksten og fant til slutt ut at plasseringen på bildet til høyre var det som passet best i forhold til hvordan bilde allerede så ut.
Etter det måtte jeg finne ut hvor stor jeg ville at teksten skulle være, også måtte jeg jobbe litt med bakgrunnen for at teksten skulle vises.
Så ble jeg fortalt at jeg burde gjøre noe med selve ansiktet, så jeg prøvde ut litt forskjellige ting for å få ansiktet til å bli litt mer "creepy" og passe inn litt bedre med teksten. Så jeg tok på litt svart rundt øynene og dro det nedover sånn at det nesten ble tårer som renner ned. Så tok jeg og dro munnen litt lengre ut.
Så tok jeg på litt mer kontraster sånn at bildet ble litt mer mørkere og dystert.



















Ble fornøyd med det endelige produktet, skulle ønske jeg gjorde noe annerledes som f.eks teksten og/eller at jeg kunne ha valgt et annet bilde og jobbe ut i fra det. Men ut i fra tiden jeg fikk og hvor lite kreativitet jeg hadde i de timene er jeg fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar