onsdag 6. november 2013

Boksen.

Vi fikk i oppgave å lage en eske med dekor i collageteknikk. Den skulle være nøyaktig, ha et helhetlig resultat og vi skulle bli kjent med materialene kartong, lim, tape og collage.
Først startet jeg med å måle ut og skjære ut kartongen, teipe bitene sammen sånn at de ble en eske.
 
Deretter tok jeg og malte hele hvit, både på innsiden og på utsiden. spesielt over teipen, sånn at den ikke skulle vises og sånn at det ikke blir rynker under og i malingen. Så jeg måtte gå over med 2-3 lag for å gjøre det jevnt.


Så blandet vi lim med vann sånn at det så ut som melk, ikke for mye lim, ikke for mye vann.
Så gikk jeg over med pensel og tok på lim der jeg ville lime på silkepapir. Deretter gikk jeg over med lim over det igjen.
Dette var den første ideen min, å ha et slags mønster med grått, mørke grått og en blåfarge fordi jeg syntes det ville se ganske bra ut og jeg tenkte ikke helt over hva jeg skulle gjøre utenpå esken.



Etter det startet jeg med å klippe ut fra blader. Jeg tenkte svart og hvitt. Jeg synes disse fargene er en god kontrast og ser alltid bra ut sammen, og at det ville være en farge-combo som jeg ville klare å se på hver dag,
Så jeg klipte ut alt som passet med bokstaver, tekster, former, og noen bilder.
Dette ble et litt uklart bilde, tenkte ikke over det akkurat da.
Etter jeg ble ferdig med lokket, syntes jeg ikke innsiden passet til det, så jeg bestemte meg for å male innsiden hvit sånn at det skulle passe litt bedre og ha mye på utsiden og være minimal på innsiden.
Jeg syntes dette hjalp boksen med å bli litt mer "stram", moderne og samtidig mer helhetlig.

Tok bilder av hele boksen og det endelige resultatet, men har ikke fått de fra skolekameraet til pc-en min sånn at jeg kunne inkludere det i blogginnlegget. 
Får prøve og legge de ut senere.

Jeg ble veldig fornøyd med boksen min, liker hva jeg har gjort og ønsker ikke å forandre noe. Jeg synes kontrasten imellom svart og hvitt er veldig fint, så er fornøyd med at jeg valgte det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar