mandag 18. november 2013

Tegnetid

Vi tegnet en del og brukte gråtone skalaen som utgangspunkt og brukte forskjellige blyanter for å få forskjellig resultat og for å lage skygger.
Jeg var ikke med på studie av hodet, men gjorde resten av oppgavene som vi fikk.

Vi startet med å prøve øve oss litt med blyantene og deretter lagde gråtone skalaen, vi brukte forskjellige blyanter med forskjellig bløthet for å få forskjellig valører. 



Den første oppgaven jeg gjorde var "Kopi av eksisterende tegning, del av en større tegning."
dette var første tegningen jeg skulle tegne en kopi av.
Jeg tegnet ruter slik at det skulle bli enklere for meg å vite hvor alt skulle være. Jeg gjorde det samme på arket jeg skulle tegne kopien på.
 

Den andre oppgaven var "Fri tegning ut fra eksisterende tegning."
Jeg fikk denne firkanten og ble inspirert av en mumie siden det lignet på gamle tynne bandasjer med en del skitt på.

Så jeg startet først med å tegne en hodeform og deretter prøvde jeg å matche linjene som var i firkanten jeg fikk til bandasjene til mumien. 
Så måtte jeg legge til mange flere linjer som også skulle passe til de som var i firkanten slik at det ikke skulle se ut som om det bare passet rundt den og ikke på resten av hodet.
Så la jeg på masse skygge på bandasjene og deretter tegnet øynene og munnen og la på skygger rundt.
Jeg skulle egentlig lage flere bandasjer rundt halsen, men holdt på med dette midt på natten hjemme dagen før jeg skulle levere det inn, så fikk ikke tid.

Så måtte vi tegne et eple, vi skulle gå etter eplet på bildet under. Vi hadde en spotlight over eplet for at 
høy-lyset skulle vises litt mer.


På tegningene til venstre fikk vi 30 sekunder på å tegnet eplet, vi skulle bruke forskjellige teknikker som å bruke streker, bruke blyanten i sirkulere bevegelser og å legge blyanten i en vinkel på arket.
Nederst til venstre på den tegningen fikk vi 30 minutter og på å lage en litt mer nøye.

På tegningen til høyre fikk vi bruke lengre tid og skrudde av lyset sånn at spotlighten var den eneste lyskilden på eplet.

Jeg lærte en del om hvilke blyanter jeg burde bruke for å få det resultat jeg ville ha og hvilke teknikker som var smarte og bruke for å få passende skygger og forskjellige resultater.
Jeg er ganske fornøyd med det jeg har fått gjort, selv om jeg ikke var der alle gangene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar