mandag 12. mai 2014

Moodboard

Oppgaven var at vi skulle lage et moodboard etter yrket vi skulle søke på til neste år, eller bare det vi ville bli. Vi skulle også jobbe litt med kontraster og farger som skulle gå igjen. 
Siden jeg tenker å jobbe litt med både frisør og tattoo tenkte jeg at jeg kunne splitte moodboardet diagonalt for å få med begge. 

Jeg startet med å klippe ut forskjellige hårtyper og hårfarger og deretter fant jeg ut at jeg ville gjøre noe litt spennende med dem. Jeg tenkte at jeg kunne klippe dem ut i trekanter og plassere dem slik at man kunne se bakrunnen litt rundt dem. Slik at man fikk litt mellomrom imellom bildene.
Jeg likte utrykket det ga og sa med fornøyd med det og begynte deretter å finne litt bilder av tatoveringer på nettet.


Det som var litt synd med at jeg ikke fikk klippet ut bildene av tatoveringene fra blader slik jeg gjorde med bildene til frisør-delen var at de ikke kom ut i den fargen som de opprinnelig skulle være.
Så jeg slet litt med å få bildene til å passe sammen med frisørbildene og tattoobildene. 
Noe som også var litt vanskelig var å få det til å bli en fin komposisjon med hvor jeg plasserte tattoo-bildene.


Men etter jeg prøvde meg litt mer rundt så fant jeg ut at det ble en kontrast at tattoo-delen lå ganske rett i forhold til hverandre og frisør-delen var litt skeivt og diagonalt. 
Jeg valgte også å ha mellomrom imellom tattoo-bildene slik at fokuset havnet litt mer på hvert og et bilde istede for at de overlappet og det ble rotete.
Selv om uttrykket er litt rotete pga vanskeligheter med å få fargene til å gå igjen over hele moodboardet.
Men jeg synes det ble ganske ok, fikk tatt igjen rødt og svarthvitt, så er ihvertfall fornøyd med det.


Selv om jeg startet ganske seint og brukte veldig lang tid på å få ting til å bli riktig, så synes jeg at jeg har gjort det bra. Jeg har fått fram kontraster både i forhold til farger og former og jeg har fått til en komposisjon som ser helt grei ut (selv om det er litt rotete). 
Så alt i alt synes jeg at jeg har jobbet bra og kommet fram til et produkt som ser helt okay ut.
Jeg føler at jeg også har fått frem yrkene, man ser det kanskje ikke så altfor tydelig, men om man studerer det så skjønner man det. Men jeg føler at jeg har fått fram det jeg ville få fram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar