onsdag 11. desember 2013

Glass


Vi måtte ha med egne glass, så jeg tok med et vanlig glass som det hadde vært sur-søt saus i.
Jeg tenkte det var smart å bruke dette glasset fordi det ikke var noe mønster i det fra før, og det var sånn passe stort, så da kunne jeg bare lage noe med masse detaljer uten at det kom til å ta en evighet.

Jeg liker å tegne dette mønsteret, så jeg bestemte meg for å lage noe med masse detaljer fordi da kunne jeg bare sitte i min egen verden å bare jobbe med et mønster jeg er ganske så kjent med.
Jeg er veldig glad i geometriske former, og jeg tenkte det ville passe og bli en liten kontrast på glasset siden det er avrundet nederst og øverst.

Jeg tok papiret med tegningen på og satte det opp i glasset. Når jeg fant ut at jeg likte plasseringen så tok jeg å teipet det fast sånn at det holdt seg når jeg skulle snu på glasset for å gravere inn de små detaljene.



















Det var litt vanskelig å holde styr på om jeg hadde laget rette streker og ikke gjort noe feil, fordi jeg ikke så helt hva jeg gjorde på grunn av at jeg for det meste bare så papiret med tegningen. Vi måtte ha på oss verne-briller og ha på oss munnbind, så hver gang jeg pustet kom det damp på verne-brillene. Så det ble ganske vanskelig å se. Så når jeg var ferdig med å gå over der jeg skulle, tok jeg ut papiret og rettet opp noen skeive streker og lignende feil jeg hadde gjort.
Det ble enklere å se hva jeg holdt på med når jeg tok ut papiret fordi da var det jeg allerede hadde gravert inn hvitt, så jeg så alle strekene jeg hadde laget. 


Slik ble det seende ut til slutt, er veldig fornøyd. Det ble bedre enn forventet siden glasset med inngravering læreren hadde vist oss først var ikke så veldig nøye og ble seende ut som en slags skisse på grunna av at det var en del tynne streker på samme plass som hadde litt mellomrom. 
Og er veldig fornøyd med at det vises såpass på glasset. Jeg hadde forventet at man måtte studere glasset ganske godt for å i det hele tatt se hva som var på glasset. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar